همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

فرار یک بدهکار هزارمیلیاردی از کشور

 فرار یک بدهکار هزارمیلیاردی از کشور
 هنوز خبررسوایی سه هزار میلیاردی در اذهان مردم از تب و تاب نیافتاده    است که شنیده‌ شدیک بدهکارهزارمیلیاردی دیگر که توانسته بارانت برخی اشخاص وام‌های کلان بدون تضمین ازبانک‌هادریافت کند،مدتی است ازکشور متواری شده وارزقابل توجهی را از ایران خارج نموده است.

به گزارش افکارنیوز به نقل ازصراط، شنیده‌ها از منابع موثق حاکی است، م.م  که یکی از بزرگترین اشخاص کارتل صنایع روغنی و نهادهای کشاورزی در ایران محسوب می‌شد،مدتی است بافرار ازبدهی‌های کلان بانکی خوداز کشور متواری شده است. وی که دارای ۵ کارخانه روغن کشی بزرگ(استخراج روغن از محصولات گیاهی) در بندرامام، ماهی دشت، ناب دانه و... می‌باشد،به تنهایی ۶۰ درصد بازار روغن‌کشی کشور را در اختیار داشت.
م.م همچنین ۲کارخانه بزرگ روغن نباتی بابرند‌های معروف غ و ن که درشمال کشور ودر کرمانشاه دایر بود داشته که به تنهایی حداقل ۲۰ درصد بازار روغن آماده کشور را در اختیار دارند. با این وجود پس ازفرار وی هر دو کارخانه تقریبا به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و عنقریب است که به دلیل بدهی‌ های کلان از ادامه کار بازماند.
م.م به همراه چهارشخص بزرگ مطرح در صنایع غذایی ایران و وزارت کشاورزی ۶ رکن اصلی صنعت غذای ایران را در اختیار داشته و بزرگترین کارتل غذایی کشور به شمار می‌روند.
وی همچنین کارخانه آب معدنی با برند "د"(تعطیل شده)، چای با برند "ت"  (تعطیل شده)، کارخانه سیمان( که توسط رییس جمهور افتتاح شده است و در حال حاصر نیمه فعال است) و یک کارخانه ذوب‌آهن(نیمه فعال) نیز در اختیار داشت.
م.م همچنین یک شرکت بزرگ کارگزاری در بورس نیز احداث کرده است که توانسته بود به دلیل واسطه‌های بسیار خرید و فروش های بسیاری را از طریق خود انجام دهد که این شرکت نیز پس  از فرار وی به حالت نیمه تعطیل درآمده و اکنون باید منتظر بود که آیا تعطیلی این شرکت بر بازار بورس نیز اثر خواهد گذاشت یا خیر؟
نکته جالب توجه اینجاست که شنیده‌هاحکایت از آن می‌کند که م.م توسط شخصی به نام ا.خ که به دلیل تکثرعناوین شغلی به ابوالمشاغل معروف است، توانسته بسیاری از وام‌های کلان را با توصیه برای وی جذب نماید. این ابوالمشاغل همان کسی است که شرکت امیرمنصور آریا از طریق وی توانسته وام‌های کلان بسیاری برای گروه آریا فراهم نماید تا رسوایی سه هزار میلیاردی را رقم بزند.
لازم به ذکر است که دولت مدتهاست در خصوص این شخص حساسیت به خرج داده و حتی پیش از این شخص رییس جمهور نیز شخصا پیگیر مسایل مالی این فرد شده بود.
در همین خصوص برادر وی که ازشرکای وی به حساب می آیدچندی پیش دستگیر شده و همچنان دربازداشت به سر می‌برد،اما م.م به دلیل ارتباطات گسترده توانسته است با ارز بسیاری از کشور خارج شود وبدهی حدوداً بیش ازهزار میلیاردی به سیستم بانکی راباقی بگذارد و اکنون در لیست سیاه بانک مرکزی قرار بگیرد.
اما نکته مهم دیگر اینجاست که آقای ابوالمشاغل حدود دو سه هفته پیش وی را در در دوبی و در لابی یک هتل مجلل ملاقات کرده و ساعتها با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد