همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

همکاری انجمن های علمی اقتصاد کشاورزی دانشگاه رامین خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان

اقتصاد کشاورزی ، نرم افزار ، بانک اطلاعاتی و پیوندهای مفید اقتصادی

اللهم عجل لولیک الفرج

میلاد یگانه منجی عالم بشریت،

                                        

                                     قائم آل محمد (عج)

                                            

                                             بر  منتظران ظهور حضرتش فرخنده باد.

معرفی دانشکده کشاورزی شیراز

دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در سال 1334شمسی تاسیس شد.این دانشکده با  12 کیلومتر فاصله تا شهرشیراز،در جاده  شیراز -اصفهان یعنی در منطقه سرسبز باجگاه واقع شده است.تعداد دانشجویان پذیرفته شده در اولین سال  تاسیس این دانشکده 29 نفر بوده که این تعداد در سال 1385 به 1596 دانشجو رسیده است.

رشته های ارائه شده در این دانشکده عبارتند از:علوم باغبانی-ترویج و آموزش کشاورزی-مهندسی آب-مدیریت مناطق بیابانی-علوم صنایع غذایی-زراعت و اصلاح نباتات-علوم خاک و اقتصاد کشاورزی

 بخش اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی شیراز، در سال 1340 تأسیس  و از همان سال، دوره کارشناسی زیر نظر اساتید برجسته راه اندازی گردید.مسئولین این دانشکده  در سال ۱۳۵۶ در مقطع کارشناسی ارشد و در سال 1376 در مقطع دکترا اقدام به پذیرش دانشجو نمودند.
بخش اقتصاد کشاورزی با بهره گیری از اساتید بنام و با تجربه در سطح کشور شناخته شده است و سالانه  حدود 36 دانشجوی فارغ التحصیل دارد.در حال حاضر این بخش دارای 1 استاد، 1 دانشیار و 3 استاد یار می باشد. در 5 سال گذشته تعداد 11 طرح پژوهشی توسط اساتید اقتصاد این دانشکده به انجام رسیده است.

شایان ذکر است که بخش اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی شیرازهمه ساله تعداد 30-25 دانشجو در مقطع کارشناسی، 9 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 5-4 دانشجو در مقطع دکتری پذیرش می نماید.

لیست دروسی که دانشجویان اقتصاد کشاورزی در سه مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا باید بگذرانند بدین شرح است:

مقطع کارشناسی:

دروس عمومی:معارف اسلامی 1، معارف اسلامی2، انقلاب اسلامی و ریشه های آن ، اخلاق و تربیت اسلامی ، متون اسلامی ، تاریخ اسلام ، فارسی عمومی ، انگلیسی عمومی ، اندیشه اسلامی 1 ، اندیشه اسلامی 2 ، انسان در اسلام ، حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام ، فلسفه اخلاق ، آیین زندگی ، عرفان عملی دراسلام ، انقلاب اسلامی ایران ، آشنایی با قانون اساسی ، اندیشه سیاسی امام خمینی ، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ، تاریخ تحلیلی صدر اسلام ، تاریخ امامت ، تفسیر موضوعی قرآن ، تفسیر موضوعی نهج البلاغه ، اخلاق اسلامی ، تربیت بدنی 1 ، تربیت بدنی 2

دروس پایه:گیاهشناسی 1 ، زیست شناسی عمومی ، ریاضی 121 (عمومی 1 ) ، ریاضی 122 (عمومی 2 ) ، ریاضیات 2 کشاورزی ، آمار و احتمالات ، شیمی عمومی پایه ، فیزیک عمومی کشاورزی

دروس اصلی:هوا و اقلیم شناسی ، مساحی و نقشه برداری ، آبیاری عمومی ، خاکشناسی عمومی ، زراعت عمومی ، طرح آزمایشهای کشاورزی 1 ، زراعت غلات 1، زراعت غلات 2 ، حشره شناسی و دفع آفات مقدماتی ، حشره شناسی ، عملیات کشاورزی ، اصول ترویج و آموزش کشاورزی ، دامپروری عمومی ، اصول نگهداری مواد غذایی ، ماشینهای کشاورزی ، اقتصاد کشاورزی و تعاون ، بازاریابی محصولات کشاورزی ، اقتصاد خرد 1 ، اقتصاد کلان 1 ، اقتصاد تولید ، اقتصاد منابع ، روش تحقیق ، اقتصاد توسعه و سیاست کشاورزی ، حسابداری 1 ، اقتصاد ریاضی ، مدیریت مزرعه ، سمینار ، کارآموزی ، تهیه و ارزیابی طرح های کشاورزی ، اقتصاد سنجی

دروس تخصصی انتخابی:اکولوژی ، آمار 2 کشاورزی ، شیمی آلی کشاورزی ، دیمکاری ، اکولوژی کشاورزی ، بیماریهای گیاهی ، متون اقتصادی به زبان خارجی ، آشنایی با کامپیوتر ، برنامه نویسی کامپیوتر ، مسئله مخصوص ، اقتصاد خرد 2 ، مسئله مخصوص ، جامعه شناسی روستایی ، بیوشیمی عمومی ، ماشینهای برداشت ، مکانیزاسیون کشاورزی ، اقتصاد کلان 2 ، پول و بانکداری ، اقتصاد ایران ، اصول بیمه ، اصول حسابداری 2 ، جامعه شناسی روستایی و عشایری

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته:

دروس عمومی:انگلیسی ویژه - معافی

دروس تخصصی اجباری:مدیریت کشاورزی تکمیلی ، اقتصاد خرد تکمیلی ، سیاست و توسعه کشاورزی تکمیلی ، کاربرد برنامه ریزی خطی در کشاورزی ، سمینار جلسه بحث ، اقتصاد سنجی 1 ، اقتصاد منابع طبیعی ، پایان نامه ، آمارگیری نمونه ای

مقطع دکترا:

دروس تخصصی اجباری:پایان نامه دکتری ، تحلیل تصمیم گیری های کشاورزی ، تجزیه ، تحلیل قیمت محصولات  کشاورزی ، اقتصاد منابع آب ، اقتصاد کلان پیشرفته ، اقتصاد سنجی کاربردی در اقتصاد کشاورزی ، اقتصاد خرد پیشرفته

همچنین طول دوره برای دانشجویان مقطع کارشناسی 4 سال، دانشجویان کارشناسی ارشد 3-2 سال و دانشجویان دکتری 6-4 سال می باشد.

فارغ التحصیلان کارشناس در این بخش دارای توانایی لازم جهت مدیریت واحدهای بزرگ کشاورزی و همچنین استخدام در مؤسسات دولتی مانند سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی می باشد..

فارغ التحصیلان کارشناس ارشد در این بخش دارای توانایی مدیریت واحدهای بزرگ کشاورزی و کشت و صنعت بوده و در سطوح مدیریتی سازمان ها و بانک های تخصصی کشاورزی می توانند به فعالیت بپردازند. علاوه بر این، در امور تدریس و تحقیق در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار می باشند.

فارغ التحصیلان دکترای این بخش دارای توانایی اداره واحدهای بزرگ کشاورزی، کشت و صنعت ها و کارخانجات صنایع غذایی بوده و در مشاغل دولتی در سطوح مدیریت برنامه ریزی و سیاست گذاری می توانند فعالیت نمایند. علاوه بر این می توانند در دانشگاه به عنوان مدرس و در مراکز تحقیقاتی به عنوان پژوهشگر مشغول به کار شوند.

شماره تماس با واحد آموزش دانشگاه رامین

با سلام خدمت همه دوستان

ازونجایی که خیلی از بچه های گروه اقتصاد هنوز نمرات خودشونو از واحد آموزش نگرفتن ، و ممکن بود با این نهاد دانشگاه کاری داشته باشن مفید دونستیم شماره واحد آموزش رو خدمتتون اعلام کنیم.

                            ۳۲۲۲۰۷۲-۰۶۱۲

نمایی از دانشگاه رامین

سلام به همه دوستان رامینی.

خیلی وقته که امتحانات تموم شده و دانشجوها هم رفتن خونشون.با این حساب ممکنه خیلی از این دانشجوها دلشون واسه اون محیط رویایی دانشگاه(!) خیلی تنگ شده باشه.

به همین خاطر یه آلبوم از عکسای دانشگاه رو براتون آپلود میکنیم تا هم کمی از دلتنگیتون کم بشه و هم از اینکه توی دانشگاهی به این قشنگی درس میخونید به خودتون ببالید!!!

برای دیدن عکسای دانشگاه اینجا را کلیک کنید

عید مبارک

دوستان عزیز مبعث پیامبر بزرگمون رو به همتون تبریک میگیم

اخبار داخلی

برگزاری نمایشگاه محصولات غذایی در تهران


دبیر کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران گفت: نخستین نمایشگاه محصولات غذایی تهران با حضور 57 شرکت بزرگ و برتر صنایع غذایی همزمان باعید مبعث محصولات خود را با تخفیف 10 تا 30 درصدی به صورت عرضه مستقیم دراختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.
    ابوالحسن خلیلی اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری های مطلوبی که در بخش صنایع غذایی صورت گرفته 2 درصد از تولید ناخالص ملی کشور به این بخش اختصاص یافته که با حمایت دولت می توان در آینده نزدیک به رکوردهای جدیدی در این زمینه دست یافت. وی با اشاره به غنی بودن ایران به لحاظ تامین نیازهای اولیه صنایع غذایی تصریح کرد: خوشبختانه با سرمایه گذاری های کلان و مطلوبی که در این بخش صورت گرفته 2 درصد از تولید ناخالص ملی از صادرات غیرنفتی کشور به فرآورده غذایی اختصاص یافته که البته این مسئله حمایت بیشتر دولت و مراجع تصمیم گیری را می طلبد تا بتوانیم در آینده نزدیک به رکوردهای جدیدی در این زمینه دست پیدا کنیم. وی معرفی دستاوردهای به روز در صنعت غذایی را راهی برای شکوفایی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: در راستای سلامت غذا و بهداشت رعایت فاکتورهایی چون نوع ماشین آلات تولیدی، نوع مواد اولیه، فرمالاسیون تولید، نوع بسته بندی، سیستم توزیع و بالاخره حضور متخصصان صنایع غذایی در کارخانجات در سلامت محصول کاملاضروری به نظر می رسد تا از این طریق سلامت عمومی افراد تضمین گردد.
    گفتنی است نخستین نمایشگاه محصولات غذایی تهران از تاریخ 7 لغایت 12 مرداد ماه سال جاری به مدت 5 روز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان واقع در خیابان حجاب برگزار می شود.

 

 

به منظور اشتغالزایی زنان روستایی انجام شداجرای طرح تولید سرکه از ضایعات سیب درختی در سمیرم


اصفهان- خبرنگار کیهان:
    طرح تولید سرکه سیب در قالب پروژه اشتغال زایی زنان روستایی در روستای ماندگان شهرستان سمیرم اجرا شد.
    این طرح در سال 86 به منظور تشویق و راه اندازی کارگاه های تولید سرکه با استفاده از مقدار 3.5 تن سیب درختی و بهره وری بهینه از محصولات و جلوگیری از ضایعات انجام شد و موجب تولید حدود دو تن سرکه سیب را فراهم آورده است.